torsdag den 5. juli 2012

Orinoco Delta & Angel Falls

Kaare folkens.
Paa Margerita tog vi ud og saa en hane-kamp - det var vildt og brutalt :) Vores kontakt Jens soergede for, at vi kunne koere med en "sightseeing-taxi", hvos vi saa koerte rundt paa oen indtil om eftermiddagen. Vi havde den dejligste paalidelige chauffoer, Senor Rudolfo :) Vi saa hane-kampen, oens hoejeste bjerg, deres lokale Zoo og spiste laekre specialiteter.

Efter Margarita (vi har sikkert lave nogle flere ting, men nu er det alligevel noget tid siden ) tog vi med flyet fra Porlarmar - Caracas - Maturin, hvor vi blev samlet op. Vi skulle overnatte paa en Ranch en enkelt nat, og det var ranch-ejerens soen, som hentede os i lufhavnen. Naeste morgen blev vi hentet og koert til byen, hvor man bliver sejlet ud til Orinoco-lejren. Da vi ankom, fik vi en hytte og laakker frokost.
En opummering fra turen: Kano-tur, hvor vi saa aber og masser af fugle. Zeki fangede to piratfisk, vi svommede i floden (med krokodiller, elektriske aal og piratfisk), besoegte de indfoedte og meget mere :)

Angels Falls: WOW! Efter Orinoco koerte vi 300 km til Ciudad Bolivar, hvor vi tog en enkelt overnatning. Naaste morgen, koerte vi ud til lufthavnen og skulle nu flyve i et mini-fly med kun 4 passager-saader  til Canaima. Det var graanseoverskridende, men udsigten var smuk og vi overlevede jo ;)

I lejren moedte vi vores gruppe og spiste frokost med dem. Bagefter vi vi paa tur, ud og se nogle andre vandfald. Det var saa smukt og vi gik inde bag ved vandfaldende. Rigtig fed oplevelse.
Naaste morgen pakkede vi en lille rygsaak og drog nu afsted mod Angel Falls. Vi skulel sejle ca. 4 timer og vi skulle vare forberedt paa, at vi ville blive gennembloedte - og det gjorde vi :) Efter de 4 timer, skiftede vi toej i vores lejr og skulle nu paa en times vandring op. Vejret var fanstatisk og udsigten til Angel Falls var saa smuk! Vi har mange billeder, men vi har pt ikke tid til at overfoere nogle.

Vi har lidt travlt, saa denne opdatering kunne vaere mere detaljeret. Men vi har det godt og i dag vi skal paa 6-dages-Roraima-trekking! NICE :) Hygge hejse.
Vi er paa Posada Backpacker i Santa Elena :)

Knus Zeki og Laerke

1. Hej dejligt, at hører fra jer. Det virker som en super tur. Vi under jer alle de gode oplevelser. SAVNER JER. og et par billeder ville gøre underværker. knus fra os i Odder

2. Pas nu godt på jer derhenne i Sydamerika !og gid jeg ku ha været med, Det lyder helt vildt spændende og FEDT det i oplever !
    Knus fra Max

3. Hej søde jer! Godt at hører i har det godt!! Er slet ikke misundelig på alt det i ser og oplever! Men jeg har det også ret godt her i Brighton!

Knus fra Maia!

4. Hej Laerke! godt at høre fra jer. det lyder til at vi kan glæde os til at se billeder. Det er dejligt i oplever så mange ting,og fortsat rigtig god tur. Vi var ude se John Fogerty i Skovdalen i går. Det var en god oplevelse!!!! Nu har vi sommerferie i 14 dage, så vi nyder det! Glæder os til at høre fra jer.KH. FAR